INFORMATII CU PRIVIRE LA SUGESTII SI RECLAMATII

 

Sugestii si reclamatii

             Informatii ce va pot fi utile în cazul în care doriti sa faceti propuneri de îmbunatire a calitatii serviciilor pe care vi le oferim sau în cazul în care doriti sa faceti o plângere sau sa adresati multumiri.
Personalul Spitalului  face tot ce-i sta în putinta pentru ca sa beneficiati de servicii de calitate ,un tratament rapid, corect si adecvat. Cu toate acestea, câte-odata se întâmpla sa nu fiti multumit de calitatea unui tratament oferit dumneavoastra, unui membru al familiei sau unui prieten.
            În cazul în care nu sunteti multumit de calitatea unui tratament sau de orice alt aspect privind calitatea serviciilor pe care le-ati primit, puteti alege:

  •  sa faceti o propunere în vederea îmbunatatirii serviciilor pe care le oferim, sau
  • sa faceti o plângere în care sa mentionati nemultumirea cu privire la calitatea acelui tratament sau serviciu primit

 Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor
            Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor, va va ajuta sa rezolvati problema în cel mai scurt timp.
            În cadrul Spitalului   exista un responsabil cu asigurarea calitatii serviciilor. Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor si medicul sef al garzii pe spital nu au responsabilitati oficiale în cadrul procedurii de depunere a unei plângeri dar ar putea sa va lamureasca sau sa va îndrume pentru solutionarea problemelor dumneavoastra, sau sa va ofere informatii despre modul în care puteti face o plângere.

 Cum sa faceti o plângere
            Înainte sa faceti o plângere este bine sa va gânditi la rezultatul pe care doriti sa-l obtineti si sa cereti clar acest lucru înca de la început. Ati putea:

  • sa vreti sa vi se ceara scuze;
  • sa doriti sa vi se explice ceea ce s-a întâmplat;
  • sa propuneti anumite schimbari sau îmbunatatiri;
  • sa vreti sa va asigurati ca oamenii îsi recunosc greselile;
  • sa va asiguratI ca nu se va întâmpla din nou aceeasi greseala.

 Cine poate face o plângere

            Puteti face o plângere în cazul în care sunteti pacient si ati fost sau ati putea fi afectat în vreun fel de catre un serviciu de care ati beneficiat sau vi s-a refuzat în spital. De asemenea, puteti face o plângere în numele unei alte persone numai daca aveti mandatul persoanei în cauza, sa faceti acest lucru.

 Confidentialitate

            Daca veti depune o plângere în numele altei personae si veti dori informatii privitoare la acea persoana, veti avea nevoie de o împuternicire scrisa.

 Care este timpul limita în care puteti face o plângere
            În mod normal puteti face o plângere în decurs de 15 zile de la data producerii incidentului sau în termen de15 zile de la data când v-ati dat seama de faptul care v-a produs nemultumirea.

 

 Procedura pentru depunerea unei plângeri

 

Rezolutia locala
            Responsabilul cu asigurarea calitatii serviciilor sau, dupa caz, medicul sef al garzii pe spital vor depune toate eforturile sa ajungeti imediat la rezultatul pe care vi l-ati propus. Cu toate acestea , în cazul în care nu sunteti satisfacut de rezolvare si doriti sa obtineti un raspuns scris, puteti formula plângerea, de asemenea în scris. În acest scop, va punem la dispozitie Condica de sugestii si reclamatii. Medicul Sef de sectie sau, dupa caz, un medic primar, va va raspunde tot în scris pe aceeasi condica în termen de 30 de zile, dupa ce va face ancheta necesara. Aceasta este rezolutia locala si veti fi invitat sa semnati de luare la cunostinta.

 Rezolutia oficiala
            În situatia în care considerati ca nu vi s-au acordat drepturile ca si pacient sau în cazul în care considerati ca s-au încalcat drepturile pacientului, asa cum sunt ele stabilite prin lege, puteti face o plângere adresata conducerii Spitalului Orasenesc Alesd, care va analiza înprejurarile în care s-a întâmplat fapta reclamata de dumneavoastra precum si consecintele acesteia si va lua masurile prevazute de lege. Raspunsul îl veti primi în termen de 30 de zile.

Rezolutia independenta
Colegiul medicilor este un organism de drept public, cu autonomie institutionala si va poate oferi un raspuns la plângerea dumneavoastra, fara vreun fel de imixtiuni din partea cuiva.

Actiunea în justitie
Daca nici rezolutia independenta nu va multumeste puteti cere investigarea cazului dumneavoastra în justitie, unde va fi nevoie sa aduceti dovezi ca ati fost îngrijit în mod necorespunzator si ati avut de suferit. Plângerea pentru actiunea în justitie nu poate fi depusa la noi; pentru aceasta trebuie sa va adresati instantei de judecata competente.

Multumirile
În cazul în care vreti sa adresati multumiri, sau vreti sa va exprimati satisfactia cu privire la serviciile noastre, va rugam sa nu ezitati sa o faceti. Ne va fi de un real folos sa constientizam ceea ce facem corect si sa folosim aprecierile dumneavoastra pentru cresterea calitatii serviciilor ce le vom oferi în viitor. De asemenea aveti posibilitatea sa adresati multumiri nominale unor membri ai echipei care v-a îngrijit.

 

  Descarcare fisiere:   Sugestii si reclamatii.doc
Str. 1 Decembrie Nr.3, Alesd, jud. Bihor